Snoozers are loosers

Varje dag, varje gång och vid varje tillfälle som vi ställs inför olika situationer så har vi ett val. Vi kan välja att göra som vi alltid har gjort eller vi kan välja att förändras. Varje situation är unik och det är inte förrän vi förändrar våra val upprepade gånger och skapar nya mönster som vi kommer att uppnå våra mål.

Det är jättesvårt att förändras, det är jättesvårt att ändra sina väl invanda mönster och det är jättesvårt att sluta med sånt som man är van vid att göra.

Men idag kollade jag mig själv i ögonen, har märkt att det är bra att göra det ibland. Och jag såg att det var något annorlunda. En beslutsamhet fanns där, en trygghet i att veta att det är jag som har makt över mitt eget liv.
Det är jag som bestämmer. Det är mitt val.

Jag har ansvar för min kropp, det är jag som leder projeketet som kallas mitt liv. Det vill jag kunna vara stolt över, jag vill kunna stå för det. Vara stark och tro på mig själv, men då måste jag också tro på mina beslut och känna att jag gör de beslut som jag vill göra.


We're so damn powerful.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0