Tips från Lisa!


Styrde mina starka men snart ännu starkare ben mot studioaktiv idag. Trevliga Lisa mötte mig i receptionen och när jag förklarade att det var hårdträning inför en kommande resa som gällde så gav hon mig lite tips.

- Satsa på ett proteinpulver. Det hjälper till om man är intresserad av att gå ner i vikt och är bra att dricka när som helst egentligen, fungerar bra att ta istället för ett mellanmål. Det är bra att komplettera med en banan eller annan form av kolhydrat efter träning om man har tagit ut sig ordentligt. Innehåller oerhört få kalorier.

- Ät var 3e timma. För att kunna gå ner i vikt krävs det att du drar ner på kaloriintaget men inte på antalet måltider. Det är viktigt att äta, men viktnedgång handlar om att göra sig av med mer kalorier än man stoppar i sig.


Det här innebär att den ultimata dagen skulle kunna se ut såhär:

06:00 Morgonpromenad
07:00 frukost (ev proteinshake)
10:00 mellanmål
13:00 lunch
16:00 mellanmål
17:30 träning (ev proteinshake)
19:00 middag
22:00 kvällsmat/proteinshake


Håller man det här schemat, äter bra mat och tränar ordentligt så kommer det vara oundvikligt att gå ner i vikt.


Let's rock.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0