"Winners never quit. Quitters never win."


Jag lyssnade på P3 idag när jag strövade genom staden för att bränna lite av mina pengar. Frågan kom på tal om hur man gör för att lämna jobbet på jobbet och inte tänka på det när man kommer hem. Alling förklarade för programledaren att man var tvungen att gå ut från jobbet, och om tankarna om jobbet började ploppa upp även fast man var ledig så skulle man tänka "NEJ, inga jobbtankar nu!" och tvinga bort dom.

"Men det är ju jättesvårt?" svarade programledaren. Och Alling svarade att
"Ja, det tog mig flera år att lära mig.".

Det här påminner mig om hur jag hela tiden tror att allt ska vara så lätt. Att det bara ska va att köpa ett gymkort eller gå en promenad för att uppnå det man vill. Men det är inte så. Det är jättesvårt. Det handlar om uthållighet, om att komma igen om man har gett upp, att inte ge sig.

Det är dags att ta fram den där riktiga åsneenvisheten för att visa resten av världen, eller kanske främst sig själv,  att jag klarar det här. Och det kommer inte att vara lätt, det kommer inte alltid att vara roligt och det är inte ens säkert att vi kommer att lyckas! Men nu vet jag, att även om det inte lyckas den här gången, så tänker jag inte ge upp.


Som min pappa sa vid matbordet idag är vi diskuterade framtiden:
"Winners never quit. Quitters never win."

High five, Pappa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0